Logo
 OBSAH
 CO NOVÉHO
 ELEKTRONIKA
 CHARTER
 LODĚ
 LODNÍ MOTORY
 OBLEČENÍ
 PLAVBY
 PŘÍSLUŠENSTVÍ
 TEORIE
 TESTY LODÍ
 VRAKY
 ZÁVODĚNÍ
 O RÉČKU

 
 
  blikmajak.gif (1222 bytes)  Přeplavba Atlantiku na Sectoru ve faktech

      

1. etapa Evropa (Cádiz) – Kanárské ostrovy

SECTOR vyplul 10. března 2000 v 17:00 UT ze španělského přístavu Cádiz

a 18. března v 10:50 UT po upluti 800 námořních mil (Nm*) = 1500 km doplul do přístavu Las Palmas na Kanárských ostrovech

1. část plavby trvala 7 dní a 18 hodin

2. etapa Kanárské ostrovy – Martinik (Karibské souostroví)

SECTOR vyplul 24. března v 21:10 UT z Las Palmas

a 19. dubna v 13:00 UT po upluti dalších 2800 Nm = 5200 km přistál v přístavu Le Marin na karibském ostrově Martinik

2. část plavby trvala 25 dní a 16 hodin

Celkem tedy ultralehký SECTOR katamaran uplul během 33 dní a 10 hodin 3600 Nm = 6700 km, průměrnou denní rychlostí 108 uzlů ** (108 Nm/ den) = 200 km/ den

Největší vzdálenost uplutá za 24 hod. byla 154 Nm/ den = 285 km/ den

a největší vzdálenost uplutá za 12 hod. byla 82 Nm, což odpovídá rychlosti 164 Nm/ den = 303 km/ den.

* 1 Nm (Nautical miles) = 1,852 km

** na plachetnici měřící necelých 7 metrů, se jedná o velmi slušnou rychlost plavby. Této rychlosti nedosahují běžně ani plachetnice podstatně delší a vybavenější!!

 

Základní charakteristiky plavby

1. etapa Evropa (Cádiz) – Kanárské ostrovy

SECTOR hned během první noci plul v oblasti Gibraltarského průplavu na velmi rozbouřeném moři (vítr byl silný až 8 Bf a vlny byly tak vysoké, že nevyplouvaly ani trajekty mezi Evropou a Afrikou). Další dva dny naopak přišlo bezvětří nebo dokonce protivítr. Noci byly hodně chladné a vlhké! Posádka se postupně “učila” žít na palubě ultralehké lodi.

2. etapa Kanárské ostrovy – Martinik (Karibské souostroví)

Druhou noc po vyplutí z Kanárských ostrovů došlo během bouřlivého počasí, téměř ke srážce SECTORu s tankerem. Ráno posádka navíc zjistila podstatně naprasklé horní lanko konstrukce lodi. Lanko opravila, zafixovala pomocným lanem a pokračovala v plavbě směr Karibik. Další dny probíhaly, s ohledem na počasí, bez zásadních problémů. Vázla komunikace s pevninou! Síť IRIDIUM, měla ukončit činnost a satel. ORBCOMM se nacházely v zóně stínu!

13. dubna v 21:15 UT se v bouři ulomilo kormidlo! Posádka jej provizorně opravila a pokračovala nezměněnou rychlostí i kurzem v plavbě. Kormidlování lodi bylo ovšem po zbývajících 600 Nm = 1100 km velmi vyčerpávající a posádka prakticky neodpočívala.

Převzato z tiskových materiálů společnosti Extensions

Materiál byl převzat od společnosti Extensions

Další články: