Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...

Partneři - Lode.czPartneři - Lode.cz

SPS Praha
CERE
Loděnice Vltava

Úvod > Co nového?


Plitvická jezera mají svůj autentický suvenýr - parfém
 
      Tvůrci parfému vytvořili suvenýr, který bude návštěvníkům Plitvických jezer po jejich návratu domů připomínat jedinečnost a nádheru zdejší přírody.

 
Koncem února představili provozovatelé internetového magazínu o Plitvických jezerech a celém kraji Lika "Plitvice Times" novinku, která obohatí nabídku suvenýrů tohoto pozoruhodného regionu - parfém Plitvice. Plitvická jezera jsou po ostrově Mljetu druhou turistickou destinací v Chorvatsku, která má svůj vlastní parfém autentický pro danou přírodní lokalitu.

U zrodu tohoto parfému stály vůně rostlin typických pro orchidejí, mechu, švestek a konvalinek. Proč právě orchideje? V oblastiPlitvických jezer trvale roste přes padesát druhů orchidejí a mají významný podíl na variabilitě zdejší flóry, takže je přirozené, že jemná příjemná vůně orchideje má v květinovém koktejlu nového parfému své významné místo.

Mechové porosty patří neodmyslitelně k plitvické jezerní krajinu typické a přispívají k tvorbě jedinečných travertinových bariér a hrází. I zvláštní, nenápadná vůně mechů harmonicky doplňuje plitvický parfém.
Bílé kvítky konvalinek, které na jaře vytvářejí v místních lesích rozsáhlé koberce, doplňují tři již zmíněné vůně. Švestka je typickým ovocným stromem v celé Lice a vůně švestkových květů vnáší do vonné směsi opět jiný tón.

Tvůrci parfému postrádali suvenýr, který by návštěvníkům Plitvických jezer po jejich návratu domů připomínal jedinečnost a nádheru zdejší přírody. Všechny ty obvyklé suvenýry - potištěná trička, čepice s nápisy navštívených míst, figurky, různé delikatesy a lahůdky typické pro daný kraj ani zdaleka nezprostředkovaly emoce prožívané na Plitvických jezerech.

Myšlenka použití vůně jako marketingového nástroje není nový a využívají je marketingoví odborníci v nejrůznějších oborech. Letecké společnosti, hotelové i obchodní řetězce využívají tzv. emocionální branding. Vycházejí z toho, že člověk sice analyzuje situaci racionálně, ale rozhoduje se emocionálně. A právě vůně jsou s emocemi těsně spjaty. Poslední průzkumy prokázaly, že až 75 procent emocí je spjato s vůněmi.

Nový parfém Plitvice v koncentraci Eau de Parfum (EDP) je typický dámský parfém a jeho předností je, že může zprostředkovat emoce prožité na Plitvických jezerech kdykoli a kdekoli, bez ohledu na vzdálenost a čas. Lze si jej objednat na stránkách Plitvice Times. A přestože je parfém v prodeji teprve krátkou dobu, již jsou evidovány objednávky nejen z celé Evropy, z Ameriky a z Austrálie.

zdroj: chorvatsko.cz; redakce lode.cz

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>