Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Závodění
Aktuální zprávy z Poháru Niké
 
      Lodě po úvodních peripetiích odstartovaly do nejdelší etapy závodu. Ani tady se jim však nevyhnuly nepříjemnosti. Došlo k jedné srážce se závažným poškozením lodi hned na startu a v současné době pro nedostatek větru byla etapa zkrácena o cca 80 Nm. Novým otočným bodem se tak stala brána mezi ostrovy Vis a Biševo. V současné době jsou všechny lodě před nadcházející nocí bez větru. Další informace zveřejníme jakmile bude možno navázat telefonický kontakt.

 
II.etapa


24.09.2001, 12:00 Start odložen. Lodě křižují kolem startovní čáry. Probíhá plombování motorů.
24.09.2001, 14:15 Posádka lodi č.21(Polan Marek SaS, Polanová Lenka SaS, Vykoukalová Alena, Malý František, Martiš Ivan , Oleníček Pavel ) zkřížila dráhu lodi 23 (Lašťovička Pavel SaS, Sýkora Zdeněk SaS, Laštovičková Veronika, Šik Pavel, Laštovička Tomáš, Typl Jan ). Došlo ke srážce a vážnému poškození přídě lodi 23. Loď není schopna závodu. Posádky se dohodly, že viník srážky, posádka 21, dá svou loď k dispozici posádce 23. Výměna bude provedena v marině. Rozhodčí souhlasí s pozdějším připojením posádky 23 k závodu.
24.09.2001, 14:58 Start 2.etapy. Z 28 přihlášených lodí odstartovalo 26. Posádka 21 odstupuje z etapy (viz.14:15). Posádka 26 (Kinský Josef TJ Jachting Libštát, Tribuček Milan TJ Jachting Libštát, Cvenj Miroslav, Netřebský Zdeněk, Soldatová Lenka) pro neodstranitelné technické závady ukončila závod a doplnila pořadatelský tým na lodi Vektor 36. Je stále polojasno, vane jugo o síle 5 m/s.
24.09.2001, 15:30 Uběhlo 30 minut nejdelší etapy závodu. Rozhodcovské lodi se v pravidelné relaci přihlásily všechny posádky. Podle neoficiálních údajů jsou u průjezdu kolem majáku Babac ve vedení lodě č. 9 (Zezula Michal Yachtklub Brno, Zezulová Eva SaS, Vyskup Vladimír, Štefan Miloš, Bednařík Jan, Nykodým Petr), 17 (Sejkora Luděk CLUB 17, Skořepová Eva TJ Spoje Praha, Kruml František, Ovčička Josef, Sejkorová Alena ), 19 (Korytář Jaroslav Polar sailing team, Koláček Milan Polar sailing team, Koláček Petr Polar sailing team, Kantorík Ivan Polar sailing team, Vaněk Jindřich Polar sailing team, Kořistka Zbyněk Polar sailing team ). Pořadatelé k této etapě řekli: "Jde o nejdelší etapu, která byla letos v rámci soutěží Českého svazu yachtingu vypsána. Pluje se mezi četnými ostrovy při chorvatském pobření, ale i po otevřeném moři. Předpokládáme, že etapa potrvá nejméně tři dny, v průběhu kterých se prokáže fyzická i psychická zdatnost jednotlivých posádek i jejich zkušenosti".
24.09.2001, 19:50 Posádka 23 (Lašťovička Pavel SaS, Sýkora Zdeněk SaS, Laštovičková Veronika, Šik Pavel, Laštovička Tomáš, Typl Jan ) oznamuje, že se nalodila (viz.24.9.,14:15) a opožděně vyplouvá na trať.
25.09.2001, 01:12 1.kontrolní bod (ostrov Žirje, 50mil od startu): na prvních třech místech proplouvají lodě 19 (Korytář Jaroslav Polar sailing team, Koláček Milan Polar sailing team, Koláček Petr Polar sailing team, Kantorík Ivan Polar sailing team, Vaněk Jindřich Polar sailing team, Kořistka Zbyněk Polar sailing team ),17 (Sejkora Luděk CLUB 17, Skořepová Eva TJ Spoje Praha, Kruml František, Ovčička Josef, Sejkorová Alena ),9 (Zezula Michal Yachtklub Brno, Zezulová Eva SaS, Vyskup Vladimír, Štefan Miloš, Bednařík Jan, Nykodým Petr). První loď (19) zde proplula v 01:12, poslední o pouhých 23 minut později. Po tak dlouhém úseku a při poměrně silném větru je tak malý rozptyl mezi loďmi překvapivý. Posádka 23 (Lašťovička Pavel SaS, Sýkora Zdeněk SaS, Laštovičková Veronika, Šik Pavel, Laštovička Tomáš, Typl Jan ) odhaduje své zpoždění na 90minut. Průměrná rychlost lodí je 4.5 uzlu. Scenérii tohoto úzkého průplavu mezi pevninou a ostrovem dokreslují blesky, které romanticky ozařují plachty proplouvajících lodí.
25.09.2001, 03:00 1.kontrolním bodem proplouvá loď 23 (Lašťovička Pavel SaS, Sýkora Zdeněk SaS, Laštovičková Veronika, Šik Pavel, Laštovička Tomáš, Typl Jan ). Fouká příznivý vítr, je deštivo.
25.09.2001, 04:30 Vítr se nečekaně utišil, zůstaly po něm jen tkzv. "mrtvé" vlny. Plachty jsou prázdné, lodě se víceméně jen kymácejí na místě. Plavba se stává nepříjemnou.
25.09.2001, 10:00 Vzhledem k nadále špatné prognóze větru rozhodčí zkracuje trať 2.etapy. Je vypuštěn kontrolní bod Palagruža, nová trasa je tedy Sukošan - brána (Biševo-Vis) - Sestrica. Trasa se tak zkrátila o 80 mil. Všech 26 lodí pokračuje v závodu. Je skoro jasno, severně od Biševa pozorujeme hejno asi 40 delfínů.
25.09.2001, 13:30 Posádka 10 hlásí zdravotní problémy kapitána (mořská nemoc), odstupuje ze závodu a vrací se nejkratší cestou zprátky do přístavu Sukošan.
25.09.2001, 21:30 Posádka 14 hlásí rozhodčímu porušení plomby. Údajně tak došlo při manipulaci se spinakrem. Komise předběžně uvažuje v souladu s pravidlem 42 o diskvalifikaci, posádka nicméně pokračuje v závodu.
26.09.2001, 22:12 2.kontrolní bod (brána Biševo-Vis): na prvních třech místech projíždějí posádky 17, 19, 9. V časovém limitu 12 hodin projíždí kontorlním bodem i ostatní ještě závodící lodě. Počasí je příznivější než uplynulou noc s mírnými přeháňkami. Vítr však i nadále slabý.
26.09.2001, 01:15 Některé lodě oznamují rozhodčímu podezření na loď č.7, že popojíždí se zapnutým motorem. Posádka 7 byla na toto jednání rozhodčím upozorněna.
26.09.2001, 04:51 Rozhodčí obdržel zprávu od lodě č.7, která po zvážení svého jednání sama odstupuje ze závodu. (viz 01:15).
26.09.2001 - 14.50 - Loď 7 podává rozhodčím vysvětlení ohledně nočního incidentu, kdy měla porušit pravidlo 42 (jízda na motor), viz. 01:15 a 04:51. Dle kapitána Jana Pokorného byl motor použit za účelem vyproštění se z rybářské sítě. K lodi rozhodčích se však tato informace dostala opožděně.
26.09.2001 - 15.16 - Cíl 2.etapy. Jako první proplouvá mezi rozhodcovskou lodí a bójí posádka lodě č.19 (Korytář Jaroslav Polar sailing team, Koláček Milan Polar sailing team, Koláček Petr Polar sailing team, Kantorík Ivan Polar sailing team, Vaněk Jindřich Polar sailing team, Kořistka Zbyněk Polar sailing team ). Zkrácenou trasu, cca 200 mil., urazila za 48 hodin, 18minut a 53 vteřin. Jako druhá do cíle doráží s 20min. zpožděním loď č.17 (Sejkora Luděk CLUB 17, Skořepová Eva TJ Spoje Praha, Kruml František, Ovčička Josef, Sejkorová Alena ). Jako třetí, s odstupen cca 1 hodiny vpouvá do cíle loď 28 . Před zítřejší, poslední etapou, je tedy stav následující: 1.místo drží posádka 19 s pěti body, 2.místo posádka 17 s šesti body.
26.09.2001 - 17.00 - Je oznámena trasa poslední, 3.etapy Poháru Niké 2001: Mala Provenza - ostrov Ugljan - Sukošan. Trasa je dlouhá 40 mil. Start zítra v 10:00.

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>