Úvodní strana Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 16 Warning: reset(): Passed variable is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18 Warning: Variable passed to each() is not an array or object in /web/htdocs2/lodecz/home/www/phpAds/view.inc.php3 on line 18
 
  magazín Lodě - zdarma ve formátu PDF

 
 
     
 
 
Využíváme zpravodajství ČTK Fotogalerie Charter

 Č a s o p i s   R é
O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starší vydání Ré
 

AVAR 29 ? plachetnice pro šest
 
      Devětadvacítku jsem jel do Brna testovat na konci června a obával jsem se bezvětří. To se nakonec nekonalo, nicméně větru bylo stejně spíš míň, než by si opravdový redakční test této lodě zasloužil. Nicméně to nemění nic na tom, že testovat tuto loď se mi opravdu líbilo.
 
Už se stalo zvykem, že každoročně přichází AVAR YACHT s novinkou. Tou letošní je právě dvacetdevítka. Tradiční je i rodokmen lodí vznikajících v této loděnici, které všechny vznikají na základě úzké spolupráce s polským konstruktérem Skrzatem. Zvykem se stala rovněž snaha výrobce o neustálou inovaci. A výsledek je na nové lodi skutečně znát. Ostatně v následujícím testu se o tom přesvědčíte sami.

Svým pojetím je devětadvacítka ideální turistickou lodí vhodnou na dovolenou na našich přehradách, která bez problémů s místem pojme pohodlně šest osob. Uvnitř i v kokpitu. To, že se jedná už o opravdu ?dospělou? loď dává znát už první krok na palubě. Bezmála devítimetrová loď je příjemně stabilní, zbytečně se nehoupe a pocit z pohybu na palubě je příjemný. Rovněž samotná paluba je řešena tak, že při pohybu nic zbytečně nevadí.

Pokud jednoho dne majitel této lodě zatouží po plachtění na moři, pak mu rozhodně nic nestojí v cestě. Díky max. šířce 2,96 metru ještě celkem snadno přepravit po silnicích. Dvacetdevítka má rovněž homologaci Germanischer Loyd pro oblast plavby ?B?, tj. do 200 Nm od pobřeží. Na moři se s touto lodí bude tedy cítit dostatečně bezpečně a posádka bude mít k dispozici pohodlí pro dlouhodobý pobyt.

V jednoprostorové kajutě nalezneme vše důležité. Na zádi pod kokpitem je prostorné dvoulůžko, vhodné i pro lidi velkého vzrůstu. Na levoboku pak najdeme kuchyňku vybavenou výkonným chladicím boxem, dřezem a vařičem. K dispozici je i dostatek úložného prostoru na nádobí. Svým umístěním těsně u vstupu je zajištěno velmi dobré větrání, které při vaření v parných dnech oceníte. Na levoboku dále následuje pohodlná a široká lavice, potažená příjemnou látkou, na které mohou sedět pohodlně tři osoby. Pod ní jsou umístěny úložné prostory. Velký stůl je umístěn na ploutvové skříni a má sklápěcí ?křídla?. Důležitou drobností je jejich aretace ve sklopené poloze, která zabraňuje věčnému klepání ve vlnách.

V přední části kajuty se nalézá klasické V-lůžko s úložnými prostory. Na pravoboku je kromě protilehlé lavice umístěna hygienická buňka s chemickým WC a umyvadlem. Nad sedačkami jsou namontovány police s praktickými zašupovacími dvířky z kouřového plexiskla, které v náklonech brání uloženým věcem vypadnout na podlahu. Celý interiér testované lodi je proveden čistě a harmonicky. V AVAR YACHTU jsou ovšem připraveni vyhovět především Vašemu přání, takže nic nebrání tomu, abyste sami určili materiály, barvy a vybavení. Takto je nakonec vlastně každá loď originálem.

Jestliže říkám, že kajuta je příjemná pro pobyt šesti osob, platí totéž i o kokpitu a to i za plavby, kdy samozřejmě kormidelník potřebuje prostor navíc. Otěže hlavní plachty jsou uchyceny na podlaze v jednom bodě bez vozíku, což pro turistickou plavbu rozhodně nevadí. Ovládací lanka od stěžně jsou svedena do kokpitu. Refování hlavní plachty je vyřešeno pouhým jedním lankem. Tento úkon po pětiminutovém tréninku zvládne lehce každý opět z bezpečí kokpitu. Při spouštění plachty přijdou vhod velmi praktické ?lazy jacky?, které výrazně usnadní spouštění hlavní plachty. Tu lze při kotvení s výhodou uložit do perseniku na ráhně. Těmito praktickými doplňky ovšem nebyla testovaná loď vybavena.

Kosatkové otěže jsou vedeny na lodních bocích stavitelnými kladkami, aby bylo možno dosáhnout vždy optimálního tvaru přední plachty. Její maximální plochu, 12,8 m2 lze podle potřeby zmenšovat pomocí rolfoku ovládaného rovněž z kokpitu. Na přídi je umístěn pod krytem s pojistným zámkem dostatečně velký kotevní prostor. Vedle něj jsou rovněž vazáky, ke kterým kotvu můžeme vyvázat. Kotevní vrátek loď nemá. Reling, přední i zadní koš jsou zhotoveny z kvalitního materiálu a působí velmi solidním dojmem. V části relingu u kokpitu je namísto něj umístěn popruh pro opření při vysednutí na bort. V zadní části je kokpit otevřený ze dvou stran. Uprostřed je umístěna podpěra stěžně, která má svůj význam při jeho stavění a sklápění. Za plavby ji lze využít pro umístění záchranných prostředků.
Každý majitel rozhodně ocení dostatek objemných úložných prostor, kam se vejdou zásoby, náhradní plachty, závěsný motor, nářadí, nádrž, atd. Tady rozhodně zklamán nebude. Středový prostor po odklopení víka nabídne téměř nekonečné množství prostoru a navíc je k dispozici ještě klasická uzamykatelná bakista.

Za plavby je loď snadno ovladatelná, rychle reaguje na kormidlo a úměrně ke své velikosti je i ?živá?. Loď jsem měl možnost vyzkoušet na všech kurzech za slabého až mírného větru. Za těchto podmínek se chovala důstojně a slibovala stejné chování i do silnějších větrů. I v této oblasti jsem se setkal se zmiňovanou snahou o neustálý vývoj, konkrétně pokud jde o řešení uložení ploutve, které zabraňuje nepříjemnému klepání a ťukání. Ploutvová loď je výhodná zvláště do mělkých vod, pro převážně mořskou plavbu je ale výhodnější zvolit kýlové provedení.

Každý, kdo na kajutové lodi někdy plachtil ví, že věčným problémem za plavby je uložení vstupních plexiskových dvířek. Tady má opět AVAR YACHT řešení. Po odsunutí vstupní lukny se překážející dvířka prostě zasunou nad ni. Tím není nikterak omezen pohyb lukny, kterou můžeme libovolně zavírat a otevírat. Jednoduché a funkční.
Testovaná loď byla vybavena desetikoňovým závěsným motorem Tohatsu, který se o dopředný pohyb staral bez výhrad. I zde ovšem platí, kdo zamýšlí delší plavby, zejména pak na moři, měl by se poohlédnout po stabilním dieslu, který vzhledem k dostatku prostoru v podpalubí není problém do devětadvacítky vestavět.

Závěrem je třeba říci, že se brněnské loděnici opět povedlo postavit velmi dobrou loď. I když bych si dovedl představit na testované lodi další vybavení a doplňky, které je samozřejmě možno u výrobce objednat, je testovaná loď plně schopná plavby na našich vodách, kde přinese svým novým majitelům spoustu krásných jachtařských zážitků. Investovaná suma, která se v tomto případě pohybuje okolo jednoho milionu korun v závislosti na provedení a vybavení je pak A29 v porovnání s konkurencí dobrou investicí.

Další fotografie naleznete zde .


Technické parametry:


Délka přese vše 8,85m
Délka trupu 8,50m
Délka vodorysky 7,48m
Celková šířka 2,96m
Šířka vodorysky 2,40m
Min. ponor 0,42m
Max. ponor 1,75m

Celková hmotnost cca 2800kg
Vnitřní zátěž cca 900kg
Výška stěžně 11m
Kosatka 12,8m2
Hlavní plachta 18,2m2
Spinakr 40,0m2
Blistr 40,0m2

Petr Zajíček

 

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>

Časopis Re

N a j d ě t e   s i
Prohledávejte internet s pomocí našeho serveru. Zkuste rozšířené vyhledávání.
N o v i n k y
Přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Více info
N a s t a v t e   s i
server lode.cz
jako svou
výchozí stránku nebo si jej přidejte do Oblíbených / Favourites.

P ř i d e j t e
              o d k a z

Zaregistrujte si Vaše firemní, klubové či osobní stránky v katalogu lode.cz - ZDARMA.
Jak to udělat?

 
Naši partneři:

...a další
zajímavé odkazy

  ©2000-2004 lode.cz
  Vytvořilo AM studio


 
archiv článků zde