O B S A H
Co nového?
Elektronika
Lodě
Oblečení
Plavby
Testy lodí
Závodění
Přístavy
Legislativa
Starší vydání Ré
|
Mys Finistere je za námi..
3. srpna - ..mohli si dnes ráno konečně s úlevou vydechnout první závodníci z pole řítícího se na Azory. Příznivý vítr NW o síle dobrých 20 uzlů ľene lodě přímým kurzem k cíli rychlostí kolem 10 uzlů.
Také předpověď počasí na příątí dny je zatím příznivá, střed tlakové výąe se posunuje pomalu z Azorských ostrovů k severovýchodu a zdá se, ľe závodníci na přímém kurzu nebudou muset projet jeho středem.
Závodní pole se podle předpokladu roztahuje, i kdyľ větąina lodí v jeho středu je stále pohromadě. V čele pole vystřídal Adrasze Mihelin(Adria Mobil Too) ve vedení Peter Laureyssens(Ecover), který se zatím drľel těsně za ním. David Kříľek(Atlantik FT) si opět polepąil o jedno místo a v tuto chvíli je klasifikován pořadateli na 49 místě a jede v hlavním poli, které jede pohromadě. Třídu sériových lodí, ve kterých David startuje, vede francouzský závodník Hervé Piveteau(Jules).
Dramatický boj probíhá také na samém konci závodního pole, kde na tra» opět po opravách vyrazili z Les Sables Pierre Brasseur(Peinture Ripolin) a Marie Christine de Brugiere(Lady Jim), kteří se za závodním polem řítí rychlostí 10 uzlů ve snaze zapojit se jeątě do bojů o dobré umístění. Jejich ztráta 300Nm je určitě demotivující, ale věří, ľe by jeątě stále za určitých okolností nemusela být zcela fatální. Na tra» se dnes odpoledne znovu má vydat Nacho Orti(Intrepid Project Valencia), který ve ąpanělském přístavu jiľ dokončuje nutné opravy.
Nakonec tedy zatím vzdalo celkem pět závodníků:
Didier Le Vourc?h (Vecteur Plus), Daniel Vodicka (CK Fisher), Marine Chombart de Lauwe (Esprit 93), Stéphane Le Diraison (Cultisol), Pierre-Yves Lautrou (Téo Taket. V závodě pokračuje z původních 69 64 lodí.
redakce Ré
|