Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Co nového?
Potřebujeme pomoc! Správné chování v případě poruchy na vodě
 
      "Pokud i přes dobrou přípravu na cestu, dobrou údržbu jachty a dobré námořnické dovednosti dojde na vodě k poruše, mohou posádky udělat mnoho pro urychlení případného zásahu," říká provozní manažer SeaHelp Marko Orlic.

 

Kromě toho může dobrá příprava postižené posádky usnadnit práci pracovníkům SeaHelp když dorazí, a optimalizovat záchranné postupy.

"Pokud je třeba zavolat na tísňovou linku, je nejlepší to udělat prostřednictvím aplikace SeaHelp," radí Orlic. Prvním krokem je jednoduše posunout červené tlačítko SOS v aplikaci SeaHelp zleva doprava a potvrdit tísňové volání odesláním nouzové textové zprávy. "Ta pak automaticky odešle nouzovou SMS do operačního centra SeaHelp, která obsahuje a přenáší číslo mobilního telefonu a správné, aktuální údaje o poloze," vysvětluje Marko Orlic.

Pracovník SeaHelp z operačního střediska pak okamžitě zavolá zpět a získá přehled o situaci. V závislosti na potřebě je pak vyslán záchranný člun SeaHelp a/nebo jsou okamžitě zahájena další nezbytná opatření.

"Aplikace SeaHelp s funkcí tísňového volání je k dispozici všem kapitánům bez výjimky, bez ohledu na to, zda mají uzavřené členství," říká Wolfgang Dauser, ředitel SeaHelp. Jediný rozdíl mezi členy a nečleny je podle něj v nákladech na poskytnuté služby: "Zatímco pro členy jsou téměř všechny služby SeaHelp podle typu uzavřeného členství zdarma, žádosti o pomoc od nečlenů mohou být vyřízeny pouze za úhradu nákladů uvedených v ceníku SeaHelp pro příslušný výkon," říká Wolfgang Dauser.

Kromě toho je třeba poznamenat, že pokud operační středisko obdrží současně několik žádostí o pomoc stejné úrovně priority, například po bouři, budou mít členové SeaHelp přednost; SeaHelp proto doporučuje uzavřít odpovídající členství, pokračuje Wolfgang Dauser.

"Když dorazí záchranný člun SeaHelp, měla by na sebe posádka upozornit, sdělit záchranným složkám pokud možno své členské číslo SeaHelp a mít připravené doklady od člunu," radí vedoucí operací Marko Orlic. Pokud jsou potřeba služby, které nejsou zahrnuty ve zvoleném členském balíčku, měla by si posádka nejprve nechat odhadnout náklady. Platba by pak měla být provedena až po předání originálu faktury SeaHelp. Možné způsoby platby jsou hotovost a kreditní karta (Master, Visa, AMEX).

Další informace o členství a službách SeaHelp: sea-help.eu/seahelp-membership-services/

redakce lode.cz

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>